BME POSZTGRADUÁLIS PILÓTAKÉPZÉS
ELINDULT a jelentkezés a 2025 februárban induló képzésre!
A részletes leírás és a programra történő jelentkezés a BME oldalán található.
A PROGRAM TELJES KÉPZÉSI KÖLTSÉGE FINANSZÍROZHATÓ KAMATMENTES, önerő nélkül igényelhető DIÁKHITELLEL.
Teljes tandíj: 25 900 000 Ft
1. félév: 4 400 000 Ft
2. félév: 10 250 000 Ft
3. félév: 10 250 000 Ft
4. félév: 1 000 000 Ft
ÚJ ÉVFOLYAMOK MINDEN ÉV FEBRUÁRJÁBAN indulnak, JELENTKEZÉSI HATÁRIDŐ: 2025.01.12.
MIÉRT VÁLASSZ MINKET?
• 16 éve kezdtük el a működésünket repülőiskolaként.
• Nagy tapasztalattal rendelkezünk az integrált pilótaképzések terén, 2025-ben már a 10. évfolyamunk fog indulni.
• 11 saját repülőgéppel rendelkezünk.
• A 7 végzett évfolyamunkból eddig összesen 40 növendékünk helyezkedett el légitársaságoknál, további 10 pedig oktatóként.
• 3 saját FNPT II szimulátorral rendelkezünk, melyből az egyik szimulátor egy A320 géptípus.
• Mindent megkapsz egy helyen ahhoz, hogy a képzésed elvégzése után rögtön jelentkezhess Európa légitársaságaihoz non type rated FO vagy cadet FO pozíciókba.
• Nagy szakmai múlttal, légitársasági tapasztalattal rendelkező oktatóink együttesen közel 120.000 órát töltöttek a levegőben.
• Az elméleti oktatás a Budapesti Műszaki- és Gazdaságtudományi Egyetem Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Karának kiváló oktatói által történik.
• A képzés teljes összege kamatmentes, önerő nélkül felvehető Diákhitelből finanszírozható.
• 228 órát biztosítunk a képzés és a vizsgarepülések alatt, amelyből 80 óra szimulátoros repülés (a jogszabályi minimum integrált képzések esetén 145 repült óra).
• Gyakorlat- és kompetenciaorientált tréninget nyújtunk több, mint 300 leszállással.
Elméleti és gyakorlati képzés óraszámok
Mit tartalmaz a tandíj?
Az integrált ATPL képzés tandíja minden költséget tartalmaz, a repülőorvosi vizsgálaton kívül, beleértve az összes, képzés közben felmerülő díjat, mint pl. a repülőgépek használatának költsége vagy az üzemanyag, illetve az összes leszállási illetéket és repülőtérhasználati díjakat. Ezeken felül a tandíj magába foglalja az oktatói díjakat (elméleti és gyakorlati), felkészüléshez szükséges anyagokat (kérdésbank, repülőgép leírások, elméleti felkészülési anyagok), hatósági illetékeket és a vizsgadíjakat (első alkalom).
Követelmények
Az alábbi szakterületeken alapképzésben (vagy ezzel egyenértékű főiskolai képzésben) megszerzett végzettség:
műszaki, informatikai, agrártudományi, közigazgatási, rendészeti, katonai (Engineer szakirány)
orvos- és egészségtudományi, társadalomtudományi, jogi, pedagógusképzés, természettudományi, gazdaságtudományi, bölcsészettudományi, sporttudományi (Specialist szakirány)
Továbbá folyékony angol nyelvtudás (a hallgatónak a képzés alatt sikeresen teljesítenie kell az ICAO angol nyelvvizsgát) és korlátozás nélküli EASA Part-MED Class 1 orvosi engedély.
Felvételi eljárás
A jelentkezés és a felvételi a Budapesti Műszaki Egyetem rendje szerint valósul meg. A dokumentumok és a jelentkezési űrlap beérkezése után a hallgatók egy személyes elbeszélgetésen vesznek részt, mely a BME elméleti oktatói és a CAVOK gyakorlati oktatói által kerül megrendezésre. A felvételi elbeszélgetésre nem szükséges külön készülni, nincsenek speciális tesztek vagy számolási feladatok. Az elbeszélgetés célja a motivációk megismerése, a múltbeli repülési tapasztalat bemutatása (nem szükséges, de előnyt jelenthet). A hallgatók a sikeres felvételi elbeszélgetés után értesülnek a felvételről és elkezdődik a beiratkozási folyamat.
Gyakran ismételt kérdések
Kell-e több repült órát gyűjtenem a képzés végén, hogy légitársasághoz jelentkezhessek?
Nem, a jogszabályilag előírt minimum repülési óraszám integrált képzések esetén 145 óra, a BME-CAVOK Pilóta Program pedig enné több órát biztosít. (Természetesen további időgyűjtésnek önköltségen a képzés befejezése után nincs akadálya.)
Kapok-e a képzés közben szakszolgálati engedélyt?
Nem, integrált képzések esetén nincs hatósági PPL elméleti vizsga, csak ATPL, illetve nincsenek hatósági gyakorlati vizsgák sem, csak a képzés végén egy összevont CPL/ME-IR vizsga, illetve SEP rating.
Melyik típusokon történik az oktatás?
Az alap modult általában Aero AT-3 (esetleg Tecnam P2002) típuson kezdik a növendékek, majd az időgyűjtés során szereznek típust Viper SD4-re, amelyen az alap műszeroktatás is történik (10 óra). A későbbiekben szereznek típust Cessna 172-re, illetve Piper Senecara.
Fix oktatóm lesz vagy minden alkalommal más?
Az alap modul alatt fix oktatót kapnak a növendékek, általában csak az egyes fázisok közötti progress check-ek alkalmával repülnek más oktatóval. A képzés többi szakaszában nincs fix oktató, ezzel hozzásegítve a növendéket a légitársasági körülményekhez történő alkalmazkodáshoz.