BME Repülőmérnöki Alapképzés
2025 szeptemberében IS INDÍTJUK alapképzésen a pilótaképzést a bme-vel együttműködésben!
Jelentkezés 2025 február 15-ig a felvi-n!
A részletes leírás és a programra történő jelentkezés a FELVI oldalán található.
A PROGRAM TELJES KÉPZÉSI KÖLTSÉGE FINANSZÍROZHATÓ KAMATMENTES, önerő nélkül igényelhető DIÁKHITELLEL.
Teljes tandíj: 29 000 000 Ft
1. félév: 4 600 000 Ft
2. félév: 4 600 000 Ft
3. félév: 4 600 000 Ft
4. félév: 4 600 000 Ft
5. félév: 4 600 000 Ft
6. félév: 4 600 000 Ft
7. félév: 1 400 000 Ft
A képzés gyakorlati része megegyezik a posztgraduális pilótaképzéssel. A repülések a harmadik félévtől indulnak és az utolsó félévben fejeződnek be. A program 228 repült órája, melyből 80 óra szimulátor. A képzés minden olyan modult tartalmaz az összes költségelemmel, amely a cpl kereskedelmi szakszolgálati engedély megszerzéséhez szükséges, beleértve az a320 aps mcc-t és az a-uprt képzést is.
MIÉRT VÁLASSZ MINKET?
• 16 éve kezdtük el a működésünket repülőiskolaként.
• Nagy tapasztalattal rendelkezünk az integrált és moduláris pilótaképzések terén. Posztgraduális képzésünk több, mint 9 éve érhető el, az Alapképzés ahhoz nagyon hasonló programot biztosít.
• 11 saját repülőgéppel rendelkezünk.
• A posztgraduális képzésen a 7 végzett évfolyamunkból eddig összesen 40 növendékünk helyezkedett el légitársaságoknál, további 10 pedig oktatóként.
• 3 saját FNPT II szimulátorral rendelkezünk, melyből az egyik szimulátor egy A320 géptípus..
• Mindent megkapsz egy helyen ahhoz, hogy a képzésed elvégzése után rögtön jelentkezhess Európa légitársaságaihoz non type rated FO vagy cadet FO pozíciókba.
• Nagy szakmai múlttal, légitársasági tapasztalattal rendelkező oktatóink együttesen közel 120.000 órát töltöttek a levegőben.
• Az elméleti oktatás a Budapesti Műszaki- és Gazdaságtudományi Egyetem Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Karának kiváló oktatói által történik.
• A képzés teljes összege kamatmentes, önerő nélkül felvehető Diákhitelből finanszírozható.
• 228 órát biztosítunk a képzés alatt, amelyből 80 óra szimulátoros repülés (a jogszabályi minimum integrált képzések esetén 145 repült óra).
• Gyakorlat- és kompetenciaorientált tréninget nyújtunk több, mint 300 leszállással.
Gyakran ismételt kérdések
Kell-e több repült órát gyűjtenem a képzés végén, hogy légitársasághoz jelentkezhessek?
Nem, a jogszabályilag előírt minimum repülési óraszám integrált képzések esetén 145 óra, a BME-CAVOK Pilóta Program pedig enné több órát biztosít. (Természetesen további időgyűjtésnek önköltségen a képzés befejezése után nincs akadálya.)
Kapok-e a képzés közben szakszolgálati engedélyt?
Nem, integrált képzések esetén nincs hatósági PPL elméleti vizsga, csak ATPL, illetve nincsenek hatósági gyakorlati vizsgák sem, csak a képzés végén egy összevont CPL/ME-IR vizsga, illetve SEP rating.
Melyik típusokon történik az oktatás?
Az alap modult általában Aero AT-3 (esetleg Tecnam P2002) típuson kezdik a növendékek, majd az időgyűjtés során szereznek típust Viper SD4-re, amelyen az alap műszeroktatás is történik (10 óra). A későbbiekben szereznek típust Cessna 172-re, illetve Piper Senecara.
Fix oktatóm lesz vagy minden alkalommal más?
Az alap modul alatt fix oktatót kapnak a növendékek, általában csak az egyes fázisok közötti progress check-ek alkalmával repülnek más oktatóval. A képzés többi szakaszában nincs fix oktató, ezzel hozzásegítve a növendéket a légitársasági körülményekhez történő alkalmazkodáshoz.